Voici un post de battlefront concernant le futur CMx2 :
The concept of narrower, deeper focus is to make each game more intense and well rounded. However, you have to remember that we aren't going to take the 1 year we had spent on simulating a whole front and reinvest it into a narrow slice of the front. Instead we are going to take SOME of that time and flesh out a more focused setting and spend the rest of that saved time on doing something else entirely. Example:
Our first WWII ETO game might be just Normandy between Americans and Germans from this date to that date. You get it into your hands after only 12 months of development instead of 24. You have a blast with it... then 6 months later maybe there is a "module" that is released that offers something different... like Commonwealth in Normandy from this date to that date. Price is lower than the full game, but the full game is required.
Bien, en ne parlant que du concept lui meme, on nous explique que l’on va nous vendre un moteur de jeu avec un “module”. Ce/ces modules seront une loupe sur une periode donnée. Le premier module devrait couvrir « les americains en normandie de telle date a telle date ».. hum hum….

En suite ( genre 6 mois apres ) sortirait un autre module qui faudrait acheter ( moins cher que le moteur de jeu … Merci vous etes trop bon



Je ne sais pas ce que vous en pensez, mais on est quand meme pas loin de l’arnaque sur ce coup…. Alors certe, on peux esperer des modules plus « precis « et plus « historique » sur une periode donnée, mais si les concepteurs exploitent leur idée jusqu’au bout, on pourrais aisément avoir une dizaine de module rien que pour couvrir le CMBO actuel….

Bon, laissons sa chance au produit, mais franchement ca part pas dans le bon sens….

